Fonts bibliogràfiques

El material educatiu obert d'aquest projecte s'ha realitzat gràcies a la valuosa aportació gràfica i d'investigació de diverses associacions i persones que al llarg dels anys han mostrat un compromís i afecte per aquest poble.

S'han digitalitzar diversos dibuixos, fotografies, s'han sintetitzat textos, jocs del nostre poble, d'aquesta manera esperem qui arribi el seu treball a més persones.

Volem agraïr molt especialment a:
L’artista i professor Manuel Zorrilla i Giné
Revista de l'Associació Cultural Quatrepins


Bibliografía

Acosta, A. (2005). Guía práctica para la sistematización de proyectos y programas de cooperación técnica. Oficina Regional de la FAO para América Latina y El Caribe.

Alimbau, M. i Castells, T., 1998. Història De l'Ajuntament De Palau De Plegamans: 300 Anys De La Primera Casa Del Comú De Palau-Solità i Plegamans. Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans ed. Associació Cultural Qu4trepins ISBN B. 47.005- 1998.

Aubel, J. (2000). Manual de evaluación participativa del programa. Catholic Relief Services y Child Survival Technical Support.

Ajuntament de Palau de Plegamans (1998) Petita història de Palau de Plegamans. editorial Mediterrània S. L. Barcelona.

Amics de l'Art Romànic de Sabadell (AARS) 2015.El Vallès Oriental. 25 de gener. Núm 147. http://www.amicsartromanic.com/pdf/plegamans.pdf  Recuperat el 29/10/2018

Balló, Ricard, 2016. Blog Catalunya Medieval, Castells, Torres, Fortificacions i altres construccions. Publicació "Castell de Plegamans / Palau-solità i Plegamans / Vallès Occidental" https://www.catalunyamedieval.es/castell-de-plegamans-palau-solita-i-plegamans-valles-occidental/

Bernal, M. D., & Corbalán, J. (2008). Eines per a treballs de memòria oral. Generalitat de Catalunya. Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació. Direcció General de la Memòria Democràtica.

Cañadó, Marta (2011) Recuperació del traçat del Rec Gran de Palau-Solità i Plegamans: organització del territori en funció de l’estructura hídrica. Treball de Master de sostenibilitat. UPC. https://upcommons.upc.edu/handle/2099.1/13642

Cepero, Virgínia (2018) Mapa del Patrimoni Cultural. Palau-solità i Plegamans. http://www.palauplegamans.cat/files/doc7786/memoria-mapa-patrimonio-cultural.pdf

Escola Marinada (2011) Blog Palau-solità i Plegamans, el nostre poble http://projectepoble.blogspot.com/

Estartin, Sofía  (14 de novembre 2018) El Retaule de l'Església Parroquial de Santa Maria. Ràdio Palau, Programa el Meu Carrer.

FAO. (2004). Guía Metodológica de Sistematización Programa Especial para la Seguridad Alimentaria PESA en Centroamérica. Honduras: Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación.

Farnès, Josep María, (29 de gener 2019). Capella de Santa Magdalena.Palau del Vallès.
Radio Palau, Programa el Meu Carrer.

Guia del patrimoni històric i artístic dels municipis catalans. Página web:  Palau-solità i Plegamans (Vallès Occidental) http://www.poblesdecatalunya.cat/municipi.php?m=081568

Haro, A. E., & Miguel López, S. M. (2012). Jubilación, educación y calidad de vida. Pedagogía social. Revista interuniversitaria, 20, 245-272.

Jara, O. (1994). Para sistematizar experiencias: Una experiencia teórica y práctica. San José: Centro de estudios y publicaciones: Alforja.

Kleiber, D. A., Martín, F. B., & Amigo, J. C. (2012). La educación para el ocio como preparación para la jubilación en Estados Unidos y España. Pedagogía Social. Revista interuniversitaria, 20, 137-176.

Martinic, S. (1984). Algunas categorías de análisis para la sistematización. Santiago de Chile: CIDE-FLACSO.

Punt TIC,  Memoria de funcionamiento, (2011). Documento interno de servicios sociales del Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.

TV3 (08/11/2015) L'espai "Patrimoni" presenta un recorregut per l'església de Santa Maria de Palau-solità i Plegamans, al Vallès Occidental.
https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/signes-dels-temps/esglesia-de-santa-maria-de-palau-solita/video/5562282/

Truyols M., 2011. Apunt Històric De Palau-Solità i Plegamans. Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans ed., Ajuntament de Palau-Solità i Plegamans. Available from: http://www.palauplegamans.net/descobrir/historia.htm.

Úcar, X. (1999). Prácticas socioeducativas en Latinoamérica: empresa social y procesos de sistematización. In J. Gairin & A.  Ferrandez (Eds.). Planificación y gestión de instituciones de formación (pp. 7-14). Barcelona: Praxis.

Úcar, X., Pineda, P., & Villaseñor, K. (2008). Pla Marc d’Avaluació participativa dels Plans Comunitaris de Catalunya.

Úcar, X. (2014). Evaluación participativa y empoderamiento. Pedagogía social. Revista interuniversitaria, (24), 13-19.

Valdivia, Paloma (2014) Proyecto socioeducativo “Del dimoni i les pedres” herramientas TIC para trabajar la memoria colectiva de nuestro pueblo. Congreso  Oporto
https://www.academia.edu/12013321/Proyecto_socioeducativo_Del_dimoni_i_les_pedres_herramientas_TIC_para_trabajar_la_memoria_colectiva_de_nuestro_pueblo

Revista Els Qu4trepins

Referencias per la recerca

Gil, T. M., Benito, V. L., & Santacanamestre, J. (2016). La Educación Patrimonial como herramienta para la Educación inclusiva: Definición, factores y modelización. Andamio| Revista de la didáctica de la historia, 2(3), 81-97. http://andamio.dynamiclab.cl/index.php/andamio/article/view/28 

Kangas, M. (2010). Creative and playful learning: Learning through game co-creation and games in a playful learning environment. Thinking skills and Creativity5(1), 1-15.https://doi.org/10.1016/j.tsc.2009.11.001


López, J. M. C. (2014). El papel del patrimonio en los centros educativos: hacia la socialización patrimonial. Tejuelo: Didáctica de la lengua y la Literatura. Educación, (19), 76-96.

Martínez,T.,López,V.,Asensio,M.&Santacana.J.(2018).¿Entreteneroaprender?LaevaluacióndelastecnologíasmóvilesenlaDidácticadelPatrimonio.ENSAYOS,RevistadelaFacultaddeEducacióndeAlbacete,33(1).  http://www.revista.uclm.es/index.php/ensayos






copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com